Liceul Pedagogic „Vasile Lupu”,
Iași
Proiect didactic
Profesor
coordonator: Purțuc Mariana- Georgeta
Profesor metodist: Râpanu
Maricela
Educatoare: Mardare Lili
Propunător: Pasnicu Sabina-
Iuliana
Instituția
de învățământ: Grădinița „Cuvioasa Parascheva”,
Iași
2012
Data: 4.XII.2012
Grupa: mică D
Domeniul experențial: Limbă și
comunicare
Denumirea activității: Educarea limbajului
Tema: „Moș Nicolae” de Niculae Mara
Tipul activității: predare- învățare
Scopul activității: Formarea capacității de memorare logică
Obiective operaționale: La sfârșitul activității preșcolarii vor fi capabili:
O1: să enumere caracteristicile anotimpului iarna;
O2: să pronunțe corect cuvintele
(exemplu: „ iarna”, „ daruri”);
O3: să formuleze enunțuri cu cuvântul „săniuță”;
O4: să reproducă corect poezia.
Strategia didactică:
a) Metode si
procedee: conversația, explicația,
expunerea, observarea.
b) Mijloace de
învățământ: ghicitoarea, textul
poeziei.
c) Forme de
organizare: frontal, individual, pe
grupe.
Resurse
umane: preșcolarii.
Resurse
temporale: 15 minute.
Bibliografie:
Lăzărescu, Mihaela Păiși, Ezechil,
Liliana, Laborator preșcolar, Editura V&I Integral, 2004, București
Moș Nicolae,
de Niculae Mara
Iarna bate la ușă,
Moș Nicolae vine în săniușă,
Lângă foc ne- adăpostim
Și pe Moșu îl iubim
Noi din suflet așteptăm
Daruri ce le merităm.
Nr.
crt.
|
Momentele activității
|
Ob.
op.
|
Conținutul instructiv-educativ
|
Strategia
didactică
|
Evaluarea
|
||
Metode și procedee
|
Mijloace de învățământ
|
Forme de organizare
|
|||||
1.
|
Moment organizatoric
|
Sunt asigurate conditiile pentru buna desfășurare a activității.
|
|||||
2.
|
Captarea atenției
|
O1
|
Se va realiza printr-o ghicitoare: „ Este moș, nu-i Moș Crăciun\ Chiar
dacă-i la fel de bun\ În ghetuțe el va pune\ Jucării și dulciuri bune\ Ați
ghicit cum i se spune?”
Solicit copiilor să enumere câteva
semne specifice anotimpului de iarnă. (Posibile răspunsuri ale
copiilor: Afara e mai frig decât toamna. Afară ninge. Apa ingheață.) La
începutul iernii, vine un moș bun care aduce daruri copiilor. Voi să vă lustruiți
ghetuțele, deoarece el vine seara și
pune darurile in ghetuțe.
|
Conversația
Explicația
|
Ghicitoarea
|
Frontal
|
Evaluez capacitatea copiilor de a răspunde corect
în propoziții.
|
3.
|
Anunțarea temelor și a obiectivelor
|
Astăzi, vom învăța poezia „Moș Nicolae” de Niculae Mara. La sfârșitul
activității voi veți fi capabili să recitați corect poezia învățată și să
alcătuiți propoziții, cu ajutorul meu, cu cuvântul „săniuță”.
|
Conversația
|
Frontal
|
Evaluez modul în care copiii au
înțeles obiectivele activității.
|
||
4.
|
Dirijarea învățării
|
O2
O3
|
Voi recita poezia cu claritate și expresivitate, explicând conținutul
acesteia. Memorarea poezie se va face integral, în perechi și cu întreaga
grupă.
Voi urmări pronunția corectă a
cuvintelor,in special a celor ce conțin litera „r”, și voi ajuta preșcolarii să alcătuiască
propoziții cu cuvântul „săniuță”.
|
Conversația
Explicația
Exercițiul
|
Textul
poeziei
|
Frontal
Individual
În
perechi
|
Evaluez capacitatea de a reproduce
versurile după recitarea model.
|
5.
|
Asigurarea retenței și a transferului
|
O4
|
Se vor alcătui două grupe: grupa fetelor și grupa băieților și se va
recita poezia, pe rând, de fiecare grupă, urmărindu-se pronunția corectă a
cuvintelor.
|
Exercițiul
|
Pe grupe
|
Evaluez capacitatea de recitare a
poeziei în grup și pronunția corectă a cuvintelor.
|
|
6.
|
Încheierea activității
|
Se vor fixa titlul și autorul poeziei.
|
Conversația
|
Stimulente
|
Frontal
|
Evalez întregul comportament al
preșcolarilor.
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu