sâmbătă, 23 martie 2013

planificare calendaristica consiliere si orientare clasa a |V -a




                                                          Consiliere si orientare





Aria curriculară: CONSILIERE ŞI ORIENTARE
Disciplina de învăţământ: CONSILIERE ŞI ORIENTARE
Clasa: a IV-a
Varianta de curriculum: CURRICULUM  NUCLEU
Nr. de ore: 1 oră/săptămână

Planificarea calendaristica



Nr
crt

Unitatea de
învăţare
Ob.
de ref.

Conţinuturi

Nr. ore

Săpt.

Obs.

1.

Autocunoaştere şi dezvoltare personală




1.1.
1.2.

·        Cine eşti tu?
·        Cine sunt eu?
·        Unde te doare?
·        Între bucurie şi tristeţe
·        Expresivitatea lumii înconjurătoare
·        Sentimente de viaţă personală


6

I – VI

18.09-23.10



2.

Comuinicare şi relaţionare interpersonală




2.1.
2.2.

·        Cum putem comunica
·        Un comportament de bun ascultător
·        Un bun povestitor
·        Conflicte ca-n poveşti
·        Un comportament civilizat
·        Am şi eu un rol
·        Exerciţii de comunicare


7

VII-XIII

30.10-18.12


3.

Managementul informaţiilor şi al învăţării




3.1.


·        Mergem la şcoală!
·        De ce mergem la şcoală?
·        Ştim să ne informăm
·        Colectivul de redacţie
·        Să găsim soluţii utile
·        Cum se scurge o zi din viaţa mea?
·        Timpul e preţios


7

XIV-XX

8.01-26.02


4.

Planificarea carierei




4.1.


·        La ce mă pricep mai bine?
·        Ce aş vrea să fiu?
·        Călătorii în lumea meseriilor
·        Oare de ce?
·        Ce învăţăm azi, ne ajută mâine!
·        Să ne prezentăm!
·        Scopurile mele


7

XXI-XXVII

5.03-23.04


5.

Stil de viaţă

5.1.
5.2.

·        Am şi drepturi, dar şi responsabilităţi
·        Sănătatea e de preţ!
·        Sunt necesare regulile în viaţă?
·        Ajutorul reciproc
·        Persoane cu nevoi speciale
·        De ce aşa multă violenţă?
·        Acţionează în situaţii diferite!


7

XXVIII-XXXIV

30.04-11.06





















1.  UNITATEA DE ÎNVĂŢARE:      


Nr. de ore:   6                                                                                                          Perioada: 18.09 – 23.10

Nr
crt
Detalii   de
conţinut
O.
R.
Activităţi   de
învăţare
Resurse/  Forme de organizare
Evaluare
Nr. ore
Data
Obs
1.





2.


3.


4.


5.



6.
Cine eşti tu?





Cine sunt eu ?


Unde te doare?


Între bucurie şi tristeţe

Sentimente din viaţa personală. Sentimentele mele în ultima vreme
Universul meu









1.1
1.2
- chestionare de interese şi abilităţi; discuţii pe baza rezultatelor;
- descrierea colegului preferat şi a unei activităţi realizate cu acesta;
- joc didactic „Cine eşti tu?”
- identificarea trăsăturilor care-i caracterizează;
- joc didactic „Cine sunt eu?”
- recunoaşterea unor situaţii în care apare o durere fizică/emoţională;
- activitate practică „Plasturele şi inima”
- cunoaşterea stărilor emoţionale pozitive şi negative şi exemplificarea acestora cu momente din viaţa personală;
- joc didactic „Baba oarba”
- ierarhizarea emoţiilor trăite în funcţie de frecvenţa lor;
- joc de rol „Un moment din viaţa mea”
- joc didactic „Zarurile cu sentimente”
- identificarea elementelor care alcătuiesc universul personal;
- activitate practică „Mergi la locul potrivit”
- descrierea activităţii preferate;
- conversaţia, explicaţia, exerciţiul, jocul de rol, jocul didactic, dezbaterea
- fişe de lucru, culori, cartonaşe cu date personale, inima din hârtie, plasturele, planşă cu emoţii pozitive şi negative, zarul cu sentimente, planşe cu activităţi diferite
- frontal, în perechi, individual, pe grupe
-temă de lucru în clasă
-observare sistematică
- activitate practică

6

18.09


25.09


2.10


9.10


16.10



23.10



2.  UNITATEA DE ÎNVĂŢARE:      


Nr. de ore:   7                                                                                                     Perioada: 30.10 – 18.12

Nr
crt
Detalii   de
conţinut
O.
R.
Activităţi   de
învăţare
Resurse/  Forme de organizare
Evaluare
Nr. ore
Data
Obs
1.





2.


3.


4.




5.


6.


7.
Cum putem comunica?




Un comportament de bun ascultător

Un bun „povestitor”


Conflicte ca-n poveşti




Un comportament civilizat

Am şi eu un rol


Exerciţii de comunicare










2.1
2.2
- colaje despre comunicarea între părinţi şi copii;
- cunoaşterea tipurilor de comunicare;
- identificarea vorbitorului şi a asculătorului în situaţiile prezentate;
- joc didactic „Telefonul fără fir”;
- identificarea obstacolelor în înţelegerea mesajului comunicării;
- activitate practică „Mă asculţi sau nu?”
- identificarea elementelor care fac un text mai accesibil şi mai uşor de receptat;
- activitate practică „Învăţător pentru o zi”
- identificarea situaţiilor care duc la apariţia unui conflict şi găsirea unor soluţii pentru a împiedica ajungerea într-o asemenea situaţie;
- joc de rol „La proces”;
- realizarea unui dialog în care să folosească „cuvinte magice” care descriu un comportament civilizat;
- exersarea unor sarcini de grup în care se stabilesc roluri, reguli;
- joc didactic „Ghemul de lână”;
- identificarea stărilor sugerate de imagini;
- joc  „De-a artiştii”;
- conversaţia, explicaţia, exerciţiul, jocul de rol, jocul didactic, dezbaterea
- fişe de lucru, culori, carte de poveşti, imagini cu situaţii conflictuale, planşă „Grădina vorbitoare”, ghemul de lână, imagini
- frontal, în perechi, individual, pe grupe
-temă de lucru în clasă
-observare sistematică
- activitate practică

7

30.10


13.11


20.11


27.11




4.12


11.12


18.12



3.  UNITATEA DE ÎNVĂŢARE:      


Nr. de ore:  7                                                                                                     Perioada: 8.01 – 26.02

Nr
crt
Detalii   de
conţinut
O.
R.
Activităţi   de
învăţare
Resurse/  Forme de organizare
Evaluare
Nr. ore
Data
Obs
1.




2.



3.




4.

5.


6.



7.
Mergem la şcoală!




De ce mergem la şcoală?


Ştim să ne informăm




Colectivul de redacţie

Să găsim soluţii utile!


Timpul e preţios



Paşi în pregătirea lecţiilor












3.1

- ierarhizarea motivelor învăţării, în funcţie de propria lor persoană;
- identificarea locului pe care îl are şcoala în propriul univers;
- activitate recreativă: „Câmp cu flori”
- clasificarea motivelor învăţării, ţinând cont de durata efectelor lor (pe termen scurt sau lung);
- joc didactic: „Cu cine mă asemăn?”
- discuţii despre cum se informează pentru a realiza o sarcină dată;
- identificarea surselor de informare;
- activitate de informare: „Un prieten din lumea animalelor”;
- realizarea unei cărţi personale cu titlul „Călătorii prin ţară” şi a „Revistei clasei”;
- identificarea unor soluţii pentru realizarea sarcinilor date;
- activitate de grup: „Găseşte soluţii”;
- realizarea programului zilnic al şcolarului şi identificarea activităţilor preferate şi neagreate;
- joc didactic: „Să-l ajutăm pe ursuleţ!”
- identificarea paşilor în pregătirea lecţiilor;
- activitate pe grupe: „Cum învăţăm?”
- conversaţia, explicaţia, exerciţiul, jocul didactic, dezbaterea
- fişe de lucru, culori, carton, foarfec, carioca, foi albe, texte, manual de ştiinţe, enciclopedie, reviste de copii, reviste cu rebusuri, carte de ghicitori, manual de limba română, stilouri, acuarele, pensoane, foarfece
- frontal, în perechi, individual, pe grupe
-temă de lucru în clasă
-observare sistematică
- activitate practică

7

8.01


15.01



22.01



29.01

12.02


19.02



26.02


4.  UNITATEA DE ÎNVĂŢARE:      


Nr. de ore:  7                                                                                                          Perioada: 5.03 – 23.04

Nr
crt
Detalii   de
conţinut
O.
R.
Activităţi   de
învăţare
Resurse/  Forme de organizare
Evaluare
Nr. ore
Data
Obs
1.




2.



3.


4.


5.




6.


7.
La ce mă pricep mai bine?



Ce aş vrea să fiu?



Călătorie în lumea meseriilor

Oare ce e?


Ce învăţăm azi, ne ajută mâine!



Să ne prezentăm!


Scopurile mele. Afacerea personală












4.1

- enumerarea activităţilor preferate;
- ordonarea factorilor care ajută la dezvoltarea abilităţilor necesare realizării activităţilor preferate;
- activitate practică: „Sunt îndemânatic?”
- cunoaşterea meseriilor şi prezentarea celei pe care ar dori să o urmeze fiecare;
- activitate informatică: „O întâlnire interesantă”;
- cunoaşterea abilităţilor necesare pentru realizarea anumitor meserii;
- joc de rol: „În lumi diferite”;
- cunoaşterea importanţei fiecărei meserii pentru societate;
- activitate recreativă: „Ghici ce e?”;
- identificarea situaţiilor de viaţă în care se folosesc deprinderile de citit scris şi calcul
- activitate pe grupe: „Necesitatea abilităţilor dobândite în şcoală”;
- realizarea unei scrisori  prin care să se prezinte colegilor;
- joc didactic: „Cu cine vreau să semăn?”;
- prezentarea scopurilor pe care le au în viaţă şi a modului în care ar realiza propria afacere;
- activitate joc: „Reclama potrivită”
- conversaţia, explicaţia, joc de rol, exerciţiul, jocul didactic, dezbaterea
- fişe de lucru, culori, acuarele, pensoane,  reviste, lipici, foarfec,
„Cutia cu surprize”, cartonaşe cu ghicitori şi imagini cu meserii, carton, carioca, foi albe, imagini
- frontal, în perechi, individual, pe grupe
-temă de lucru în clasă
-observare sistematică
- activitate practică

7

5.03

12.03



19.03


26.03


2.04




16.04



23.04


5.  UNITATEA DE ÎNVĂŢARE:      


Nr. de ore:  7                                                                                                        Perioada: 30.04 – 11.06

Nr
crt
Detalii   de
conţinut
O.
R.
Activităţi   de
învăţare
Resurse/  Forme de organizare
Evaluare
Obs
1.



2.




3.


4.


5.



6.



7.
Am şi drepturi, dar şi responsabilităţi


Sănătatea e de preţ!




Sunt necesare regulile în viaţă?

Ajutorul reciproc


Persoane cu nevoi speciale


De ce aşa multă violenţă?


Acţionează în situaţii diferite










5.1
5.2

- identificarea drepturilor şi responsabilităţilor pe care le au;
- activitate pe grupe: „Nu sunt numai elev”;
- realizarea copacului comportamentelor nesănătoase şi a celui cu comportamente sănătoase;
- activitate pe grupe: „Sănătatea e de preţ!”;
- prezentarea importanţei reguluilor în viaţă;
- activitate pe grupe: „Reguli peste tot!”;
- identificarea situaţiilor în care oferim sau cerem ajutor;
- activitate pe grupe: „Cum pot să ajut?”;
- discuţii despre persoanele cu nevoi speciale şi prezentarea modului în care trebuie să ne purtăm cu acestea;
- joc didactic: „Persoane cu dizabilităţi”;
- cunoaşterea modalităţilor prin care se poate evita violenţa;
- activitate didactică: „Există violenţă şi între copii?”
- prezentarea modului în care ar acţiona în situaţii diferite;
- activitate ”Comportamentul meu!”
- conversaţia, explicaţia, exerciţiul, jocul didactic, dezbaterea
- fişe de lucru, culori, foi albe, eşarfă, bandă adezivă, căşti
- frontal, în perechi, individual, pe grupe
-temă de lucru în clasă
-observare sistematică
- activitate practică


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu