Liceul
Pedagogic „Vasile Lupu”, Iași
Proiect Didactic
Profesor
coordonator: Purțuc
Mariana- Georgeta
Profesor
metodist:
Râpanu Maricela
Învățător: Tudose
Elena
Propunător:
Pasnicu
Sabina- Iuliana
2013
Data:
12.03.2012
Școala „Titu
Maiorescu”, Iași
Clasa
a
IV a C
Disciplina: Limba
și literatura română
Unitatea
de învățare:
Jocul de-a primăvara
Titlul
lecției:
„Țara poveștilor” de Fanuș Neagu
Tema:
descifrarea și decodificarea mesajelor transmise pe baza textului
Scopul: formarea
și dezvoltarea capacității de receptare a mesajului scris și exprimare orală
Obiective
operaționale:
La sfârșitul orei elevii vor fi capabili:
O1:
să citească corect, fluent , conștient
și expresiv textul;
O2: să
identifice cuvintele sau expresiile necunoscute („arin”, „pâlc”, „făgăduință”);
O3: să
alcătuiască enunțuri cu cuvintele\expresiile necunoscute;
O4: să
formuleze răspunsurile întrebărilor pe baza textului.
Strategii
didactice:
a)
Metode
și procedee:
lectura explicativă, conversația, explicația, exercițiul, problematizarea,
jocul didactic.
b)
Mijloace
didactice:
fișă cu fragmente și imagini din diferite povești, manual.
c)
Forme de
organizare:
frontal, individual, in perechi
d)
Material
bibliografic:
Peneș, Marcela,
Molan Vasile, Limba și literatura română,
manual pentru clasa a IV a , Editura Aramis
Secvențele
lecției
|
Ob.op.
|
Conținut
instructiv- educativ
|
Strategii
didactice
|
Evaluare
|
||
Metode
și procedee
|
Mijloace
didactice
|
Forme
de organizare
|
||||
1.Moment
organizatoric
|
|
Se
asigură condițiile optime pentru buna desfășurare a lecției: pregătirea
materialului didactic, stabilirea liniștii.
|
Conversația
|
|
Frontal
|
|
2.Verificarea temei
|
|
Se
verifică tema atât cantitativ cât și calitativ. Se verifică prin sondaj
poezia „Cucul pus pe glume” de Stelian Filip.
|
Exercițiul
|
|
Individual
|
Evaluez
cunoștințele însușite anterior
|
3.Captarea
atenției
|
|
Elevii
vor extrage dintr-un plic niște jetoane pe care sunt notate fragmente din
povești cunoscute de către aceștia
(anexa 1 a,b). Cel care extrage biletul trebuie să îl citească și să
recunoască povestea din care face parte. El primește și imaginea
corespunzătoare poveștii(anexa 2 a, b, c) și le așează intr-un
ciorchine.
|
Conversația
Explicația
Joc didactic
|
Fragmente și imagini din diferite
povești
|
Frontal
În perechi
|
Evaluez
capacitatea de intuiție a elevilor
|
4.Anunțarea
temei și a obiectivelor
|
|
Astăzi,
la limba română, vom citi o poveste interesantă intitulată „Țara poveștilor ” de Fănuș Neagu. Se
scriu la tablă titlul lecției și autorul urmând ca elevii să scrie în caiete.
|
Coversația
Explicația
|
|
Frontal
|
|
5.Dirijare
învățării
|
O4
O1
O2
O3
|
-Ce
a scris Fănuș Neagu? (nuvele, romane, povestiri, piese de teatru). Voi spune
elevilor câteva date despre activitatea literară a acestuia. Se deschid
manualele la lecție.
Urmează
lectura model a textului.
Voi
adresa câteva întebări referitoare la textul citit:
1.Care
este titlul lecției?
2.Cine
este autorul textului?
3.Care
sunt personajele textului?
·
Citire în lanț.
·
Citire pe fragmente.
·
Identificarea cuvintelor necunoscute
și explicarea lor.
„arin”-
specie de arbore
„făgăduință”-
promisiune
„pâlc”-
grup mic de plante și animale
„tipsie”-
tavă mare și rotundă din metal
·
Integrarea cuvintelor necunoscute în
contexte noi
Enunțurile
cele mai frumoase se scriu la tablă și în caiete.
·
Citire selectivă:
-Citiți
fragmentul în care albinele roiau pe mal.
-Citiți
fragmentul în care Bănică vorbește cu fata de la crescătoria de gâște.
-Citiți
enunțul în care este descris râul.
·
Citire pe roluri
|
Conversația
Exercițiul
Conversația
Problematizarea
|
Manual
Manual
|
Frontal
Individual
Individual
|
Evaluez
răspunsurile elevilor.
Evaluez
capacitatea elevilor de a integra cuvintele necunoscute în contexte noi.
Evaluez
capacitatea de selecție a elevilor.
|
6.Asigurarea
retenței și a treansferului
|
O4
|
·
Întrebări pe baza textului:
1.Unde
se petrece întâmplarea?
2.Cum
se numește personajul întâmplării?
3.Cu
ce a pornit copilul în lunga sa călătorie?
4.Cum
a explicat Bănică călătoria sa?
|
Conversația
Exercițiul
|
|
Frontal
Individual
|
Evaluez
răspunsurile elevilor.
|
7.Încheierea
activității
|
|
Pentru
ora viitoare veți avea ca temă:
·
Fișa biografică a lui Fănuș Neagu
·
Exercițiile 5,6,8\ pagina 94 din
manual
Evaluarea
globală a activității tuturor elevilor.
Vor
fi apreciați elevii care se remarcă pe parcursul întregii activități.
|
Conversația
|
|
Frontal
|
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu